Sveiko maisto apsipirkimas

Siekiant sveikai maitintis ir numesti svorio, reikalinga daugiau dėmesio skirti mitybai. O tai yra didelis darbas, kuri planuojamas nuo pat pradžios iki pabaigos. Prieš atsirenkant sveikus produktus ir planuojant jų pirkimą bei gaminimą, reikėtų atlikti savo KMI apskaičiavimą. KMI – tai kūno masės indeksas. Yra įvairių įrankių, kurie padeda apskaičiuoti savo KMI indeksą. Vienas iš tų įrankių – tai KMI skaičiuoklė, kurią sukūrė Sportuojantys.lt komanda. KMI formulė padės nustatytai, ar yra nutukimas, ar svoris normalus ar per mažas. Pagal tai bus galima daryti išvadas. KMI skaičiuoklė vyrams, moterims, paaugliams, sportuojantiems, tinka vienodai.

Na o grįžtant prie sveikos mitybos apsipirkimą ir planavimą, derėtų apsispręsti, kokius patiekalus norite valgyti pusryčiams, užkandžiams, pietums ir, žinoma, vakarienei. Susirašykite savaitės valgymo planą ir kokių produktų jums reikės. Plano turėjimas padės sutaupyti nemažai pinigų, nes neklaidžiosite parduotuvėje, o galėsite apsipirkti būtent tai, ko jums ir reikia. KMI viršsvorio skaičiuoklės rezultatų palaikymui, derėtų rinktis daugiau baltymų ir mažiau angliavandenių turinčius produktus.

Kūno masės indeksą palaikyti padės sveiki ir nekaloringi produktai. Iš mėsų – tai būtų kalakutiena, vištiena, jautiena. Šios mėsos nėra itin brangios ir yra be galo skanios ir sultingos. Jeigu jums vištienos krūtinėlė yra per sausa, tuomet pasvarstykite apie variantą rinktis kitokias vištienos mėsos dalis, tokias kaip šlaunelės, kumpeliai ar dalys su oda. Jeigu jautiena jums arba netinka, arba nepatinka, pvz. dėl specifinio kvapo, tuomet pasvarstykite apie šios mėsos atsisakymą ir pasirinkimą analogiškų mėsų, kurias minėjome. Tik siūlome vengti kiaulienos mėsos, kadangi ji dažniausiai itin riebi ir vedanti prie nutukimo. Susiplanavę savo valgymus ir apsipirkę tik tai, ko reikia, išvengsite nereikalingų ir nesveikų produktų prisipirkimo, kuris dažniausiai veda prie nutukimo – tai gali įvairūs saldumynai, traškučiai ir pusfabrikačiai, neteikiantys jokios naudos, o tik didinantys jūsų KMI indeksą. Kūno masės indeksas itin svarbus geresnei sveikatai palaikyti, kadangi tiesiog negalite būti sveiki ir energingi, jeigu jūsų KMI skaičiavimo rezultatai yra prasti. KMI parodo, kokia yra jūsų organizmo būsena, tad šį rodiklį reikėtų vertinti itin rimtai.

Taip pat planuojant savaitės planą neišmesite produktų, nes jau į priekį būsite apgalvoję, kaip juos panaudosite. Ir galiausiai, nereikės lankytis dažnai parduotuvėje, o atvykus su sąrašu ilgai neužtruksite, šiomis dienomis tai labai svarbus aspektas, kad išliktumėte sveiki! Tad maitinkitės sveikai ir būkite sveiki.