Google AdWords: pradžiamokslio atmintinė

XXI amžiuje technologijos tapo mūsų kasdienybe. Rinkos tyrimai rodo, kad didžioji dalis gyventojų, ieškodami juos dominančių prekių ar paslaugų, naudojasi internetinėmis paieškų sistemomis. Lietuvoje šiuo klausimu svarbiausią vaidmenį atlieka Google. Internetinės rinkodaros specialistai teigia, kad dėmesys minėtajam paieškos tinklui kasmet didėja, apimdamas vis platesnę gyventojų auditoriją. Natūraliai auga ir Google AdWords reklamos populiarumas. Šiandien AdWords sistema suvokiama kaip viena pelningiausių reklamos priemonių, užtikrinanti didžiausią investicinę grąžą.

Darbas su Google AdWords reikalauja patirties ir internetinės rinkodaros žinių, todėl, siekdami maksimalaus rezultato, turėtumėte bendradarbiauti su kompetentingomis ir ilgametę darbo patirtį šioje srityje turinčiomis bendrovėmis – šios, įvertinusios jūsų lūkesčius ir tikslus, pasiūlys efektyviausias reklamos priemones, parinks tinkamiausius raktinius žodžius ir numatys optimaliausią biudžetą. Jei, vis dėlto, reklama ketinate užsiimti savarankiškai, privalote susipažinti su AdWords pagrindais ir nepamiršti, kad internetinė rinka nuolatos keičiasi, todėl geriausiam rezultatui užtikrinti būtina nuolatos stebėti reklamines kampanijas ir, atsižvelgiant į potencialių klientų poreikius, jas koreguoti bei atnaujinti.

Jei nusprendėte naudotis AdWords, tikriausiai jau žinote, kaip veikia minėtoji reklamos priemonė. Svarbiausias Google AdWords tikslas – pateikti jūsų reklamines žinutes suinteresuotiems klientams, t. y. Google tinklo lankytojams, kurie į paieškos laukelį veda atitinkamą raktinę frazę. Šiuo atveju, tinkamo raktažodžio parinkimas yra esminė jūsų užduotis. Nepamirškite, kad būtent pagal šią frazę jūsų ieškos potencialūs klientai. Vis dėlto, nors kiekvienas verslininkas orientuojasi į maksimaliai didelį lankytojų srautą, svarbiausias jūsų tikslas – įvykdyti realius pardavimus. Tai reiškia, kad įvertinę populiariausias raktines frazes, turite ieškoti labiausiai jūsų produkciją atitinkančio sprendimo. Itin dažna pradedančiųjų klaida – biudžetą paskirti populiariausiems raktažodžiams, neįvertinus realios jų atitikties. Tokiu atveju jūsų lankytojų srautas didės, tačiau pardavimo rodiklis nesikeis – pirkėjai paprasčiausiai neras to, ko iš tiesų ieškojo.

Kitas aspektas, apie kurį privalu kalbėti – reklamuojamo skelbimo reitingas. Minėtasis kriterijus svarbus Google – sistema turi nuspręsti, kokią poziciją užims jūsų skelbimas. Tai ypač aktualu tuo atveju, jei kelios įmonės nori reklamuotis, naudodamos tą patį raktažodį. Konkretaus skelbimo reitingą lemia atskiros sudedamosios dalys, kurių svarbiausioji – jūsų siūloma kaina, t. y. turite nurodyti, kokią didžiausią sumą esate pasiryžę mokėti už reklamuojamo skelbimo paspaudimą. Kitaip sakant, skelbimo kainos pasiūlymas paremtas maksimalaus mokesčio už paspaudimą (MUP) sistema. Tiesa, internetinės rinkodaros specialistai primena, kad suma, kurią turėsite sumokėti už paspaudimą, gali būti gerokai mažesnė – t. y. skelbimo pozicijai ir formatui išlaikyti reikalingas faktinis MUP gali būti mažesnis už jūsų pasiūlytą maksimalų MUP.